Thursday 1 August 2013

Dayang Noraini dalam Artis Kita Beraya Bah Ini

Hari ini sudah masuk bulan Ogos. Maksudnya, tinggal beberapa hari lagi sebelum menjelangnya Hari Raya Aidilfitri. Harap-harap semua umat Islam tidak kira di Sabah mahupun di mana jua sudah bersedia untuk meraihkan hari yang mulia ini. 

Untuk kali ini, blog Travel&Sing mau bagitau pasal satu rancangan Sabah FM "Artis Kita Beraya Bah Ini" akan menampilkan artis Sabah yang pernah mencipta nama dalam rancangan realiti "Sinaran Passport Kegemilangan 6" yang sangat femes semasa saya masih kecil, iaitu Dayang Noraini. Masa tu, saya sangat ingat DN dan bangga. Apa tidak. Peserta Sabah telah menjadi juara masa tu. Lagu yang DN bawa masa tu adalah lagu "Menghitung Hari' sekaligus telah memberi impak besar kepada nama penyanyi Kris Dayanti di Malaysia.

Gambar CD Single Raya Dayang Noraini. Kredit Gambar kepada Penerbit rancangan, Tina Rahim.

Berbalik kepada rancangan "Artis Kita Beraya Bah Ini", DN telah menjadi artis jemputan khas untuk edisi Raya kali ini. Nanti kita sama-sama dengar lagu raya baru daripada DN yang bertajuk Yaumul-eidi Yaumul Fa'izin dan Joget Di Pagi Raya. Kata DN, "Memang harap kawan2 dapat dengar, bukan saja untuk lagu2 DN TAPIIII untuk dengar bakat baru yang hebat jadi back up vokal DN live di konti tu nanti"

Wah! excited pula mau dengar suara tu... 

Dalam rancangan "Artis Kita Beraya Bah Ini", DN akan ditemubual oleh DJ Niza yang bersuara manjaaaa gitu. Siaran adalah pada Hari Raya Kedua, pada pukul 8.30 malam di frekuensi Sabah Fm 89.9mhz . Penerbit rancangan adalah kakak comel dan ayu Tina Rahim.

Bagi yang tidak berpeluang mendengar pada masa tu, bolehlah dengar siaran ulangan pada Hari Raya Kelima pada pukul 11.15 pagi di frekuensi yang sama.

Ok. Itu saja untuk kali ni. Terima Kasih kepada yang mengunjungi blog Travel&Sing. Terima kasih juga kepada semua yang terus support artis-artis tempatan kita di Sabah.

Selamat berpuasa dan selamat menyambut Hari Raya yang bakal menjelma.




No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment